Kategori:

Reklamın işlevleri temel olarak; bilgilendirme işlevi, ikna etme işlevi ve hatırlatma işlevi olarak 3 kategori altında sınıflandırılabilir. Bunlar;

1. Bilgilendirme İşlevi

Bilgilendirme işlevinde, piyasaya yeni çıkan ürünler ve bu ürünlerin işlevleri, nasıl kullanıldığı açıklanır. Ürünün özellikleri, nasıl çalıştığı ve ödeme koşulları hakkında bilgi verilip müşteri için değer yaratılmaya çalışılır. Bu noktada marka ve firma imajı oluşturulur.

2. İkna Etme İşlevi

İkna etme işlevinde, reklamı yapılan ürünün markası diğer markalardan farklı özellikleriyle ön plana çıkartılır. Burada aslında markaların karşılaştırılması yapılır. Müşterinin ürün hakkında yanılgıları varsa düzeltilir ve ürünü hemen alması için ikna edilmeye çalışılır. “Dove sıradan bir sabun gibi cildinizi kurutmaz.” sloganı buna örnek gösterilebilir.

3. Hatırlatma İşlevi

Hatırlatma işlevi ile müşteriye ürünün ileride işine yarayabileceği ve ürünü nereden alabileceği hatırlatılır. Ayrıca ürünün satılmadığı dönemlerde bile reklamı yapılarak tüketicilerin aklında yer etmesi ve sürekli hatırlanması sağlanır.

Ayrıca günümüzde müşteriler reklamı yapılmayan ürünlere pek sıcak bakmadıkları gibi, kendilerine bir değer katmayan ürünlerden de uzak durmaktadırlar. İyi bir reklam, hedef kitlenin istek ve beklentileri doğrultusunda ürün veya markanın daha kaliteli, daha yararlı ve prestijli görünmesine katkıda bulunur. Hedef kitlenin reklamı beğenmesi marka tutumlarının olumluluk düzeyini de arttırmaktadır. Özellikle marka daha önce hiç denenmemişse, reklamın izleyici üzerinde olumlu bir etki yaratmasıyla markanın kullanıcı sayısında olumlu bir gelişme meydana gelmektedir.

Benzer Yazılar

Filo Yönetimi Nedir?

Endüstriyel Pazarlama Nedir?

Ekonomi (İktisat) Nedir?

E-Ticaret Nedir?

İş Süreci Yönetimi Nedir?

Evrak Yönetimi (Belge Yönetimi) Nedir?