Kategori:

İnternet pazarlama (“Online Pazarlama”da denir), bir ürün veya hizmetin internet üzerinden pazarlanmasıdır. İnternet pazarlamanın en büyük avantajı, bilginin yayılmasında ve küresel müşterilere ulaşılmasında maliyetleri çok azaltmasıdır. İnternet pazarlama ayrıca günümüzde iş dünyası tarafından çokça kullanılan dijital müşteri veri yönetimive elektronik müşteri ilişkileri yönetimini (E-CRM) de kapsamaktadır.

İnternet pazarlama stratejilerinin önemi, internetin gelişmesi ve önem kazanması ile doğru orantılı olarak artmıştır. Birçok firma sanal dünyada, web pazarlamastratejilerini adapte edip firmanın websitesine daha çok miktarda ve daha hedef ziyaretçi çekmenin yarışı içinde. Çünkü birçok firma biliyor ki, firma websitesine gelen hedef ziyaretçiler aynı zamanda firmanın potansiyeli en yüksek müşteri adaylarıdır. Bundan dolayı, firmalar daha fazla iş yapabilmek için sürekli olarak internet pazarlama ve reklam stratejilerini geliştirmektedir.

İnternet pazarlama araçları firmaya ait websitenin ilgi alanlarının bulunmasında kullanılabilir ve websitenin arama motorlarında üst sıralarda yer alması sağlanabilir. Bir websitenin arama motorlarında üst sıralarda çıkması, websiteye gelecek ziyaretçi miktarının artması ile doğru orantılıdır. Ancak, hangi kelime sorgularından ziyaretçi geldiği de önemli bir hadisedir. Websiteye, arama motorları tarafından yönlendirilen ziyaretçilerin, firmanın sunduğu ürün veya hizmete ait popüler kelime(ler) sorgusu neticesinde yönlenmeleri durumunda, bu ziyaretçiler muhtemelen potansiyel müşteriler olacaktır. Firmaya ait ürün veya hizmet ile alakası olmayan arama sorguları neticesinde firmanın websitesine ulaşmış ziyaretçiler ise muhtemelen firmanın potansiyel müşterisi olmaktan hayli uzaktadır. Örneğin; bebek arabası üreten bir firmanın websitesine uçak bileti satın almak isteyen bir ziyaretçinin yönlenmesi, firmaya pek bir yarar sağlamayacaktır. Buna karşın, bir anne adayının bebek arabası üreten firmanın websitesini ziyaret etmesi, muhtemel bir iş potansiyeli yaratmaktadır. Firma websitesinden en iyi sonucu alabilmek için websitenin “arama motoru optimizasyonu (SEO)” yapılmalıdır. Bunun için arama motoru optimizasyonu hizmeti sunan danışman firmalara danışılabilir.

Bir firmanın internet pazarlama stratejisinin iyi oluşturması ve etkinliğini gözlemlemesi gerekir. İnternet pazarlama, yüksek reklam maliyetleri ve iyi bir website sahibi olmaktan ibaret değildir. İnternet pazarlama araçlarının etkinliğinin, firmaya değer katacak ve iş potansiyelinin arttırılmasına yardımcı olacak nitelikte olduğuna dikkat edilmelidir. Günümüzde e-mail pazarlama, arama motoru pazarlama, sosyal medya pazarlama ve mobil pazarlama gibi birçok internet pazarlama yöntemi bulunmaktadır. Firmanın ihtiyaçları doğrultusunda yapılmış analiz ve seçimler ile iş hacmini ciddi oranda arttıracak internet pazarlama stratejileri oluşturulabilir ve böylece firmanın müşteri adayı sayısı önemli derecede arttırılabilir.

Benzer Yazılar

Kayıt Yönetimi Nedir?

Kalkınma Yönetimi Nedir?

Kalite Yönetimi Nedir?

İşgücü Yönetimi Nedir?

İş Zekası Nedir?

İnşaat Yönetimi Nedir?